Listing 1 - 10 of 71 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Social welfare methods --- Hulpverlening --- Methodiek --- HSF-methode --- Gesprekstechnieken --- communicatie in de hulpverlening --- humanistische psychologie --- 361.2 --- 159.9 --- Gesprekstechniek
Choose an application
Praktische gids voor pedagogisch medewerkers en gastouders in de kinderopvang.Jannetta van der ZeeEen boek over communiceren met ouders in de kinderopvang, geschreven voor pedagogisch medewerkers en gastouders die effectief, respectvol en plezierig willen samenwerken met ouders. De auteur baseert zich op het communicatiemodel van Thomas Gordon. Ze beschrijft in de eerste twee hoofdstukken waarom samenwerken met ouders zo belangrijk is ? en soms lastig ? en de opbouw van het communicatiemodel. Hoofdstuk drie gaat over het voorkomen van conflicten met ouders en hoe je daarbij met 'ik-boodschappen' kunt werken. In hoofdstuk vier wordt uitgelegd hoe je ouders met een probleem betreffende hun kind of de begeleiding op het kinderdagverblijf kunt ondersteunen. Het laatste hoofdstuk geeft inzicht in hoe je kunt reageren wanneer je zelf een probleem hebt met het gedrag van ouders of wanneer je met ouders wilt spreken over in jouw ogen zorgelijk gedrag van hun kind. De theorie wordt verduidelijkt met casussen waarbij de auteur steeds aangeeft hoe je het model van Gordon kunt toepassen. De auteur is pedagoge, ze geeft Gordon-communicatietrainingen en werkt als manager Kinderopvang bij de Stichting Kinderopvang Vianen.© NBD Biblion
ouders --- kinderopvang --- communicatie --- Social policy and particular groups --- Relatie ouder - kinderopvang --- Communicatie --- Kinderopvang --- Ouders --- communicatie in de hulpverlening --- Kinderopvang ; oudercontacten --- pedagogie --- 361.2 --- 37 --- Relatie kinderopvang - ouder --- Gesprek
Choose an application
Iedere therapeut kent ze: cliënten die niet doen wat je van ze verwacht, die zich dwars, boos of zelfs agressief opstellen. Toch is het mogelijk goed met hen om te gaan, zo laat Omgaan met 'moeilijke' mensen zien.Het valt niet te ontkennen: er zijn nu eenmaal mensen die sterk afwijken van de gemiddelden op basis waarvan de meeste interventies in de ggz ontwikkeld zijn. De lastige momenten in de therapie met deze moeilijke mensen, die een beroep doen op je vermogen om boven jezelf en de therapie uit te stijgen, staan in dit boek centraal. Gerenommeerde behandelaars delen hun visie, en hun kennis en kunde ten aanzien van de moeilijke interacties in de spreekkamer. Het boek staat boordevol tips, adviezen en voorbeelden, die door veel hulpverleners als een welkome aanvulling op hun 'gereedschapskist' zullen worden ervaren.
Conflictmanagement. --- Persoonlijkheidsstoornissen. --- Psychotherapie. --- Sociology of social care --- Agressie ; hulpverlening --- communicatie in de hulpverlening --- 361.2 --- Psychotherapie --- Methodiek --- Conflicthantering --- Hulpverlening --- Geestelijke gezondheidszorg --- Ambulante hulpverlening --- Agressie
Choose an application
In het dagelijkse werken met cliënten krijgen hulpverleners voortdurend feedback. Van gefronste wenkbrauwen tot uitgeschreven antwoorden op de tevredenheidsvragenlijst: elke cliënt kan op elk moment, gevraagd of ongevraagd, feedback geven over elk aspect van de hulpverlening. Het werk is gestoeld op concrete praktijkervaringen en gericht op elke hulpverlener die bewust cliëntenfeedback wil inzetten in de hulpverlening. Het is een concreet hulpmiddel om hulpverleners te laten reflecteren over het verzamelen en vertalen van cliëntenfeedback en geeft een antwoord op de vraag hoe we oog kunnen hebben voor elke vorm van feedback. Dit boek maakt op een praktische en verstaanbare manier duidelijk hoe cliëntenfeedback kan bijdragen tot een kwalitatief hulpverleningsaanbod
Kwaliteitszorg --- Jeugdzorg. --- feedback --- cliënt-hulpverlener relatie --- Social policy and particular groups --- jeugdhulpverlening --- Social welfare methods --- Communicatie ; hulpverlening --- Kwaliteitszorg ; jeugdzorg --- 323 --- cliëntenparticipatie --- cliëntgericht werken --- Jeugdhulpverlening --- Jeugdzorg --- communicatie --- Communicatie in de hulpverlening --- jeugdzorg --- communicatie in de hulpverlening --- 364.044 --- Cliënten --- Feedback --- Methodiek --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.7 --- 361.2 --- PXL-Social Work 2015 --- hulpverlening --- reflecteren --- Relatie cliënt --- Cliëntenparticipatie --- Cliëntgericht werken
Choose an application
-244-1487-3
Sociology of social care --- hulpverlening --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Hulpverlening --- 321.3 --- 607.3 --- ADL --- begeleiding --- communicatie --- gesprekken --- gezinsbegeleiding --- hulpverleningsgesprekken --- maatschappelijk werk --- methodiek --- psychologie --- relatieproblemen --- sociaal pedagogische hulpverlening --- Communicatie in de hulpverlening --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- 364.044 --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Hulpverlening --- cliënt-hulpverlener-relatie --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- transculturele verpleegkunde --- welzijnswerk --- communicatie in de hulpverlening --- Methodiek --- Individuele psychotherapie --- 361.2 --- 361.3 --- Begeleiding --- Gesprekstechniek
Choose an application
Een concreet en praktisch boek over gespreksvoering in de professionele hulpverlening voor de beginnende hulpverlener in opleiding. De belangrijkste handvatten en aanwijzingen staan er in. 'Met een hulpverlenend gesprek bedoelen we hier het gesprek dat je als (toekomstig) professional voert met een cliënt die in de problemen zit'. Je helpt opdat de cliënt de weg voor hulp zelf kan vinden (non-directief) of door de weg te wijzen (directief). Er is een groot verschil tussen beroepsmatig helpen of een vriendendienst of advies die niet beroepsmatig is te verlenen. Het verschil in mensvisie van de grondleggers van de psychotherapie (Freud, Skinner, Rogers en Ellis) wordt uitgelegd, evenals andere opvattingen over de wijze van helpen. Het boek gaat in op de valkuilen, de weerstanden, het proces, de onderdelen van de communicatie en het komen tot een goede werkrelatie; op de beginfase van de intake, het vervolg en de doelstelling en ook op het somatiseren bij allochtone cliënten en het omgaan met verschillende culturen. Het boek geeft antwoord op de volgende vragen: "Wat houdt hulpverlenen nu eigenlijk in? - Hoe kom ik achter het werkelijke probleem? - Wat zijn de verschillen tussen directieve en non-directieve vormen van hulpverlening? - Hoe bepaal ik of ik een bepaald probleem het beste directief of non-directief of een combinatie daarvan kan aanpakken?" Naast de vele concrete voorbeelden, tips en aanwijzingen en een uitgebreide casuïstiek bevat het boek diverse tests, waarmee de beginnende hulpverlener zijn inzicht in zijn eigen functioneren kan vergroten
departement Gezondheidszorg 09 --- communicatievaardigheden --- communicatie --- hulpverlening --- sociale vaardigheden --- 418.9 --- gesprekstechnieken --- patiënten --- psychologie --- 321.3 --- gesprekken --- gespreksmodellen --- Communicatie in de hulpverlening --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- 305.8 --- cliënt-hulpverlener-relatie --- communicatie (leesbaarheid) --- Communicatie ; hulpverlening --- S20090921.JPG --- communicatie in de hulpverlening --- welzijnswerk --- speciale of differentiële psychologie - overige onderwerpen --- Methodiek --- 361.2 --- 361 --- Hulpverlening --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstherapie --- Communicatie --- Gespreksvoering --- Gesprekstechniek
Choose an application
Communicatie staat centraal in het hulpverlenersvak. In dit boek komen zowel de theoretische als de praktische aspecten van de communicatie aan de orde. De hulpverlener/begeleider heeft geen andere gereedschappen om anderen te begeleiden dan zichzelf. Daarom is het belangrijk dat de aankomende hulpverlener/begeleider zichzelf leert kennen om zichzelf als `gereedschap' te kunnen hanteren. Ook aan dit aspect wordt in dit boek aandacht besteed.
499.4 --- Appellerende aspect --- Assertiviteit --- Communicatie --- Conflicten --- Expressie --- Feedback --- Ik-boodschap --- Leiding geven --- Normen --- Relationeel --- Samenwerken --- Waarden --- Zakelijke communicatie --- Communicatievaardigheden --- gesprekstechnieken --- communicatie in de hulpverlening --- Mondelinge communicatie --- (zie ook: verbale expressie) --- 361.2 --- Hulpverlening --- Gesprekstechnieken --- Communicatie in de hulpverlening --- Conflicten (conflicthantering) --- Nonverbale communicatie (communicatie (non-verbale)) --- Gesprekstechniek
Choose an application
1-X
methoden van het sociaal werk --- gesprekstechnieken --- Social welfare methods --- communicatie in de hulpverlening --- 343.9 --- communicatie --- gespreksmethodiek --- patiënt-verpleegkundige relatie --- 343.9 Criminologie --(algemeen) --- Criminologie --(algemeen) --- 361.2 --- Sociale welzijnszorg --- Gespreksvoering
Choose an application
52
Primary groups --- Educational sciences --- Sociolinguistics --- mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- Sociology of social welfare --- communicatie in de hulpverlening --- 361.2 --- 007.1 --- Agogiek --- Gesprekstechnieken --- Communicatie --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Gesprekstechniek --- Sociaal-agogische vaardigheid
Choose an application
Inhoud: 1. Ervaringsordening; 2. Vier wijzen van ordenen; 3. Van vraag tot nood; 4. Ervaringsordening van vraag tot nood.
Hulpverlening --- Mondelinge communicatie. --- Methodiek. --- mondelinge communicatie --- Personnel management --- communicatie --- 305.8 --- empathie --- Communicatie in de hulpverlening --- 610.15 )* MEDISCHE PSYCHOLOGIE --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- luisteren --- Communicatie --- Dienstverlening --- Luisteren --- Ervaringsleren --- 499.4 --- Gedrag
Listing 1 - 10 of 71 | << page >> |
Sort by
|